tilannepäivitys: porukkaa tulossa huomenna kahville ja ne haluu tietenki kakkua.Minähän en vierailleni tarjoile tylsää mansikkahillo-banaanimuusi-mariannekarkkirouhekermavaahto- viritelmiä vaan päätän katsahtaa http://www.kinuskikissa.fi/ hänen puoleensa. Minä, jolle ei oo koskaan edes erikeen kädestä pitäen opetettu miten kakku tehään. Ainoo mitä on joskus kerrottu on ota kolme lasia jne jne.... ja tyhjät kohat oon täyttäny ite.

no tää on nyt toinen kerta ku mä kokeilen kinuskikissan viritelmiä ja mä en vaan lakkaa ihmettelemästä kahta asiaa

1. mistä ihmeestä se saa aikaa?

2. miks mun ei näytä tuolta?

 

kerta mä en osaa pilkkuja nussia ja koska tässä kylässä ei löydy mistään kunnon leipomisvehkeitä ja tsydeemejä piti improvisoida. seuraavat asiat opittiin siis tänään:

1. tee aina kaks taikinaa (koska mä kauhon naamaani joka satsista ainaki puolet. lopputulos: hyvin matala kakkupohja

2. ei näinHuuto

1235754514_IMG_0028.JPG

3.älä enää koskaan tee marsipaanista mitään. ikinä. tää on nyt toinen kerta ku sulle saa sanoo tästä.

4. marsipaani menee aina rikki. poikkeuksetta. ja sitä ei voi ikinä korjata.

5. jos sekottaa ja sulattaa voita, ja laittaa sen jääkaappiin: se jämähtääYllättynyt

 

 

itse kakusta en nyt viitti millään laittaa kuvaa. se näyttää rokkoselta nännipihalta jonka ympäri menee rusetti. sitäpaitsi siinä ei oo mummomaisia kaupan valmiita koristeita kun ne pitää tehä myöhemmin. Mut laitan huomenna sitte ku se on kokonaan valmis. Ainahan mä voin tunkee siihen 22 kynttilää jos se ei näytä yhtään paremmalta huomenna. sillähän sen peittää.