sligi päätti siis aloittaa vesiklosetin ja apukeittiön remontoinnin. ihan mukavaa mut ois alkanu aijemmin. sitäpaitsi mä en ollu varma haluanko mä ottaa lisää lainaa, mut se selvis sillä että sligi otti lisää siihen lainaan jota se maksaa ite. sillä viissiin meidän ei tartte maksaa kuukaudessa yhtään enempää ku nytkään. kätevää.

maanantaina käytiin kattomassa uutta pesukonetta ja kuivausrumpua.periaatteessa mä oon kuivausrumpua vastaan, mutta siinä on kaks hyvää puolta: ei enää niin kauheesti kissankarvoja pyyhkeissä, ja että ei tartte pilata sisätiloja kuivaamalla sisällä. plussana vielä että se energia, mikä menee sisäkuivauksessa on paljon enempi ku mitä kuivausrumpuun menee.

semmonenki säkä kävi että löydettiin halvalla pesukone kuivausrumpupaketti. tai kakski. valittiin toinen koska pesukoneessa oli näyttö ja keittopesu. siis ei keiton pesuun soveltuva ohjelma, vaan 95 asteen pesu. ja villamerkki. kuivausrummun energiakulutus olli B luokkaa, joka on paras mahdollinen kuivausrummuissa. ja tää paketti oli jopa satasen halvempi. ja vievät samalla vanhan pois :-D

tänään käytiin kattomassa kaakeleita vessaan. anopin kauppaan heti ekana tottakai. eli nyt kun pesukone siirtyy vessasta apukeittiöön syntyy vessaan semmonen outo syvänne johon ei mahu mitään. siihen tulee suihku. ovesta katottuna suoraan eteen tulee harmaanpeige mukamaskivilaattanen seinä, lattiasta tulee samanvärinen ja sekin mukamaskiveä. muut seinät on mattaa valkosta johon ehkä tulee joku rustiikkinen boordi. boordi tosin on vielä tappeluvaiheessa, mä haluisin jonkun sorttisen... en vielä tiiä millasen.

kaapistoa ei vielä olla päätetty, mut tummaa puuta, ei punaseen taittuvaa. ja joko oikeen iso lavuaari tai oikeen pieni. Elloksella oli hienoja kaappeja jotka mitoiltaan passais just. ellokselta tilaamisessa ois seki hyvä puoli että ois tilata paljon muutaki.

sieltä ostetiin just muuten itkuhälytin. jossa oli näyttö. josta voi kattoo ku lapsi nukkuu. ja se soittaa tuutulauluja. ja siinä on yövalo. robottikäsi ja mekaaninen tissi puuttuu, eli en saa antaa lasta itkuhälyttimen hoitoon. dääm :D (vitsi vitsi)

pesin tyynyt. se oli hauskaa, ne oli oransseja kun ne meni koneeseen, valkosia ja pöyheitä kun ne tuli sieltä ulos :D ja haisee herneiltä (kiitos ecoverin huuhteluaineen)

kuulin vähä juttuu että sisko tulee viikonloppuna. jee! joku joka lähtee johonki mun kaa!

mulla on lasinsiru jalanpohjassa :( saa nähä kauanko. viimeks mulla oli puolivuotta. sen siellä olemiseen oli syy, nimittäin mä sain paljon vapaata liikkatunneilta, ja sain tutustua uusikaarlepyyläiseen sairaanhoitoon :)

nyt sohvalle.