tänään (vasta) menee perunat maihin, mikäli sisko muistaa tulla auttamaan. laitoin kyllä viestin, mut ei se mitään tarkota. ois kiva jos sillä ois lainata trimmeri, sais kaikki pihan nurkatki nätiks.

 

huomasin että viime keväänä tappamani kärhö on alkanu kasvaa. syy alkuperäsen kuolemaan on se,että mä en oo syntyjäni viherpeukalo ja olin istuttanu kärhön semmoseen paikkaan missä se ei ikinä viihtyis. lisäks mä tein jokaisen aloittelevan puutarhurin perus mokan: kuvittelin että paljon vettä = tyytyväinen kasvi. mut nyt näyttäs että ainaki toiselta puolelta rappusia alkaa kasvaa kärhöä, toivottavasti pysyy nyt hengissä tai mä en tiiä mitä mä teen.

mun ruusurakkaani on alkanu vihertää. saadaan taas tänävuonna iso valkonen juhannusruusu pilvi tuohon pihalle. mietin saisko siitä otettua "skoteja" niin sais ruusupuskan tuonne takapihallekki.

aikasempien asukkien laittama perenna ei toimi. pelkkää heinää ja nokkosia puskee. se on ens kesän projekti sitte. miehen istuttamat mukamas yksvuotiset mummokukat on harmikseni alkanu kasvaa. mä luulin että mä saisin laittaa tuijan ympärille kasvamaan jotain kivaa ja hienoo :(

 

nokkosen ja voikukan hyötykäyttö ohejita oon etsiskelly netissä. meillä kasvaa molempaa enempi ku laki sallii. piha ihan keltanen! ÄÄÄRH!