mutta mä niin tykkään näistä :D

 

1. Missä ja koska synnyit?
Pietarsaaressa talvella -87



2. Onko sinulla sisaruksia?
joo. oikee sisko http://artesanity.com Annina. Velipuoli Joona äitin puolelta, ja Siskopuoli Linnéa isän puolelta. Isän uuden vaimon entisesta avioliitosta veli David ja pikkusisko Melissa. ollaan eletty siskoina ja veljinä aina, ja meillä puhuttaessa ei sanota siskopuoli tai velipuoli tai muuta...


3. Olitko päivähoidossa vai kotihoidossa?
ensin taisin olla Pph:lla siskon kans, sitten tarhassa.


4. Oliko teillä lemmikkieläimiä?
vaikka mitä. on ollu koiraa, kissaa, marsuja (11) hamstereita, kaneja, undulaatti, jotain muita lintuja, gerbiili, kaloja...


5. Muistatko aikaa, kun ei vielä ollut lapsilla turvaistuimia, vaan keikuttiin etupenkkien välissä.
en muista. muistan vaan että äitin autossa sai takapenkin selkänojan taitettua alas niin että siinä voi istua. ja minä istuin.

6. Oliko sinulla mielilelua?
nuffeja. mulla ja siskolla oli omat.mut mun katos. mut en tiiä onko ollu muita lemppareita, kaikilla leikin tasapuolisesti. tai joo kun mä täytin 8 sain iskältä nallen, se on mulla vieläki ja nukun sen kanssa vaikeina aikoina vieläki.

7. Muistatko mitä sinusta piti tulla isona?
lasinpuhaltaja :D

8. Olitko ns. näkymätön kiltti lapsi vai jokapaikan apina?
kuulemma sekä että.

9. Kuljitko pihoilla leikkimässä, kotiavain kaulassa roikkuen?
pienenäpienenä joo, kotiavaimen sai vasta kun mentiin kouluun :)

10. Nukuitko valot päällä?
joo ja mielellään nukun edelleen, ja tv päällä.

11. Lempilastenohjelmasi?
muumit, pikkukakkonen, bolibompa, disney dags... simpsonit...

12. Muistatko ensimäistä koulupäivääsi?
pieniä pätkiä. sen että menin sanoo yhelle tytölle "hei, voikko olla" ja niin me sit oltiin kaverit yläasteelle asti :)

13. Keräilitkö jotain?
tarroja ja kiiltokuvia. ja little pet shoppeja! äiti on säästäny ne :)


14. Mikä oli lempiaineesi alaluokilla?
Kuvis, englanti

15. Olitko koulukiusattu tai -kiusaaja?
sekä että. enimmäkseen kiusattu,

16. Mitä harrastit?
judoa keltaseen vyöhön asti. ratsastustakin hetken.

17. Ystäväsi?
Niina johon tutustuin ekana koulupäivänä ja muut luokan tytöt. etenkin sandran kanssa ollaan hyvätki kaverit vielä tänäpänä :) naapurin Lena on kihloissa ukkokultani kaverin kanssa. myös moni saman alueen pojista on Miehen kavereita :)

18. Mieluisin muistosi jostain ensiluokkien tapahtumasta?
Meillä pitkään sijaisena ollut opettaja vei meidän luokan kotikotiinsa pyöräretkelle. se oli jonkun sortin maatila. pellon laidalla oli vanha minkkifarmi ja tuli semmonen "tunne" (joo mulla on "tunteita", mun isälläki on niitä, kerron niistä joskus, ne on outoja) (no hyyyi ei siis "tunteitatunteita"! vaan ihan vaan "tunteita" ) ja kysyin opettajan isältä että kenen tuo on? "sen omisti joku ralf aikoinaan laa laa laa laa.." ja ralf oli mun isä :) sitten se ukko kysy että onkos se pikku karolina ja huus sen akanki kattomaan että "arvaas kuka tämä on..!" :D tuli erikoinen olo. sitten pyöräiltiin takasi kotiin. mutta oli tosi kiva päivä!

19. Minkälainen oli ensimmäinen opettajasi?
sori nyt mut kamala :( mä tunsin koko ajan että se inhos mua, ja muistan montaki kertaa kun se "rankas" mua jostain mitä mä en tajunnu tekeväni väärin.

20. Oliko vanhemmillasi tiukka kuri?
joo ja ei. en muista millasta oli äidin ja isän yhteisessä kodissa, mutta sitten iskän luona oli erillaista kuin äitin luona. äitillä oli aina kova kuri. isällä ei niinkään. oli pari kolme sääntöä jotka oli pyhiä ja niitä jos rikko niin ei hyvä heilunu. muuten sai mennä kuin halusi. koulu piti hoitaa ja kotona piti olla sillon ku oli sanonu (siis isä ei sanonu että tuut tähän ja tähän aikaan kotiin vaan jos minä sanoin että oon kello 23.00 kotona niin sillon piti kans olla)

21. Miten perheesi lomaili?
joka kesä käytiin jossain. autolla ja myöhemmin asuntovaunulla tai -autolla. isän kans pyöräiltiin paljon.

22. Lempiruokaasi natiaisena oli?
hernekeitto, kana ja riisi. ja tottakai pizzat mäkkäri... mexicon pata...

23. Tupakoitiinko teillä vielä sisätiloissa?
joo :D mutta vaan keittiössä ja ovi kiinni ikkunat auki.

24. Mitä asioita pelkäsit?
pirua! ja muumien mörköä. pelkään vieläki :D

25. Onko sinulla nykyään jo omia lapsia?
on.